Lost in Spain

Vilken resa jag har varit md om idag.
Skulle åka och shoppa på IKEA i Malaga men det visade sig att hela Malaga är stängt den här helgen pga Ferian.
Helt plötsligt tappar jag bort mig i stan och kör vilse i 3,5 timma.
Med mig har jag Fridas Italienska kompis som inte kan engelska och som bara sitter och babblar på för fulla muggar på Italienska medans jag sitter och nickar medhållande. Sjuuukt jobbigt.
Tillslut hittar jag en Spanjor som skulle till en stad nära mig så jag fick köra efter honom. Tack gode gud att jag har lärt mig vad alla vägbeskrivningar heter på Spanska, folk  så kassa på nglska här.

Stannade till på ett shoppingcenter och tröstshoppade en DVD och surroundljud. Tror minsann jag ska svika Frida och italienarna ikväll och gosa ner mig i soffan.
BTW, här står det massor av grabbar och säljer DVDfilmer här på gatorna. De nyast filmerna som går på bio.
3 filmer för 100 spänn. Det e så jag "hyr film" i fortsättningen ;)


30 spänn för tygskor. Det kallar jag billigt det.

Kommentarer
Postat av: Katja

Oh, Dunnes är bra :) Handlade där i Dublin! Det är ju irländskt egentligen :)

2009-09-22 @ 18:53:25
URL: http://katjaandersson.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?





RSS 2.0