Ett steg i rätt riktning

Jag har mååånga gånger gett mig tusan på att jag ska bli nyttig och träna regelbundet.
Det brukar hålla ungefär ett par veckor, sen sitter jag och latar mig i soffan och äter Mc Donaldsmat till middag igen.

Det har tagit mig 24 år att inse att jag är som jag är och den här gången tänkte jag prova att ändra min livstil genom att ta ett pyttelitet steg i taget istället för att ändra på allt över en dag.

Första steget är att börja dricka 0.5 liter mer vatten per dag.

Effekten av att dricka mer vatten varje dag är huvudsakligen att fukta huden. Precis som sömn är det bästa medlet mot trötthet är vatten bästa medlet mot torr hud.
Det är ingen ide att överdriva vätskeintaget. Vi behöver dricka 1.5 liter vatten per dag plus det vi svettas ut i form av motion.
Vanligt vatten är det bästa. Mineralvatten är dyrare, men inte bättre. men har du svårt att få i dig vatten precis som jag så underlättar det att dricka vatten med olika smaker.

Botten upp!

Kommentarer
Postat av: HODA*

- u are hot <3

2008-11-03 @ 23:37:28
URL: http://merei.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?





RSS 2.0